Sztuczki sklepu Zara, które powodują, że chcesz ich ubrania

 1. Najdroższe ubrania są ustawione od razu przy wejściu do sklepu.

Ubrania są rozmieszczane są według ceny, to posunięcie liczy na naszą impulsywną decyzję o kupieniu danej rzeczy. Ma to spowodować, że dana rzecz na tyle nam się spodoba, że nawet nie zajrzymy na koniec sklepu i nie będziemy grzebać wśród tańszych ubrań.

2. Odzież jest połączona na manekinach w gotowe zestawy. 

Nie musimy już kombinować  jak daną rzecz wykorzystać w naszej stylizacji. Mamy gotową stylizację do wyjścia. Najlepiej jest oczywiście kupić od razu cały zestaw ;-).
Obserwacja manekinów sklepowych może być dla nas źródłem inspiracji aktualnych trendów.

3. Buty, akcesoria i torebki wiszą obok siebie.

Nie musisz się przemieszczać po całym sklepie w celu poszukiwania dodatków do wykończenia stylizacji. Już nie musisz się martwić do jakiej torebki pasują buty, które wpadły Ci przed chwilą w oko. Wystarczy, że kupisz obie rzeczy.

4. Zara nie posiada reklam.

Na reklamy przeznacza ok. 0,3 % dochodu. Głównie przeznacza pieniądze w tworzenie wystaw sklepowych i katalogi. Ma to nam dać iluzję bycia indywidualną jednostką, która nie ubiera się w tak szeroko reklamowanym i banalnym HiM - ie tylko bardziej elitarnej sieciówce, jest to tylko i wyłącznie złudzenie.

5. Elitarna lokalizacja.

Marka świetnie rozmieszcza swoje sklepy. Często są one obok innego dość drogiego sklepu, ma to nas od razu skierować do Zary jako do rozsądnego zamiennika takiego sklepu. Dalej oczywiście nie ujmuje to aury elitarności naszej sieciówce.

6. Kilka kolekcji w sezonie.

To sprawia wrażenie, że jesteśmy cały czas w tyle z trendami aby być na bieżąco musimy kupować kolejne fasony ubrań a nasza szafa za chwile wybuchnie od nadmiaru ubrań ;-).

7. Krótkie kolekcje ubrań.

Ma to nas zachęcić do zakupów ponieważ później więcej danej rzeczy możemy już nie kupić.

8. Sztuczny nie dobór ubrań.

Hasła typu: '' to już ostatnia sztuka'' ma wywrzeć na nas presję podczas zakupu, abyśmy nie zastanowili się racjonalnie czy dana rzecz tak naprawdę jest nam potrzebna do szczęścia.
To zadziała na tyle szybko, że nie zdążymy sprawdzić składu danej rzeczy lub stworzenia zestawu w naszej wyobraźni z ubrań, które już posiadamy w naszej szafie.

9. Ubrania podróżują po świecie.

Zara często ubrania, które w danym sezonie się nie sprzedały, przesyła do innego swojego sklepu w innym kraju. W ten sposób nie musi wyrzucać ubrań.

10. Dopracowane wnętrze sklepów.

Nad wystrojem, oświetleniem sklepu  oraz ubraniem manekinów i rozmieszczeniem ubrań pracuje wiele specjalistów, łącząc swoje siły po to aby nas jak najbardziej przyciągnąć do wejścia.


11. Specjalny harmonogram promocji. 

Sezon wyprzedaży jest w lipcu, sierpniu, grudniu, styczniu i lutym.
Ubrania przecenione często są mieszane z ubraniami sprzedawanymi po pełnej cenie z nowych kolekcji co często ma utrudnić ich znalezienie i zachęcić do zakupu tych z wyższą ceną.


To tyle co dla was przygotowałam jak macie jakieś swoje obserwacje na temat sztuczek sieciówek aby nas skutecznie zmanipulować do zakupów zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzu ;-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nieromantyczny Reumatyzm

Jakie są rodzaje materiałów ubrań ?

Tarta z kremem mascarpone i truskawkami