Jedna rzecz kilka stylizacji cz. 2 kurtka jeansowa

Stylizuję kurtkę jeansową 




Kurtka jeansowa jest ponadczasowym klasykiem kobiecej garderoby, jednak długo omijałam ją szerokim łukiem. Za bardzo kojarzyła mi się z czasami szkolnymi i nie traktowałam jej zbyt poważnie. Przyznam się szczerze, że wynikało to głównie z problemu znalezienia jej właściwego fasonu, jestem dość niską i drobną osobą i miałam problem ze znalezieniem takiej, która by była dopasowana a nie oversize ;-). W takim za dużym fasonie wyglądam bardzo nie korzystnie więc zrezygnowałam z jej poszukiwania. Jednak pewnego dnia podczas jednej z licznych już wizyt do mojego ulubionego sklepu z ubraniami, znalazłam swoją kurtkę. Po jej przymierzeniu od razu zmieniłam swoje dotychczasowe zdanie na jej temat. Wbrew pozorom pasowała do sporej ilości ubrań, które już posiadałam w swojej szafie. Dobrze się w niej czułam i jak można się było domyślić nie wyszłam bez niej z tego sklepu. Kurtkę jeansową kobiety przejęły z męskie szafy. Powstała ok. 150 lat temu. Taka jaką znamy obecnie powstała  w latach 30 XX wieku i zawdzięczamy ją Leviemu  Straussowi. Nosili ją żołnierze amerykańskiej marynarki.
Nosili ją robotnicy i francuscy żeglarze w latach 50. Natomiast w latach 60 przeszła do pop kultury dzięki teledyskowi ''Jailhouse rock'' Elvis'a Presley'a a następnie przeniknęła na ulicę dzięki kreacji Jamesie Deana w filmie '' Buntownik bez powodu ''. Nosiła ją sama Marilyn Monroe, więc coś musi w niej być ;-).W latach 70 była w szafach hipisów. Kilka dekad później dalej z nich nie znika. Pasuje prawie do wszystkiego: do sukienki w kwiaty i długich zamszowych kozaków w stylu tak 70, do białych jeansów, woskowanych spodni czy beżowych spodni typu cygaretki. Można z nią stworzyć ogromna ilość outfitów . A z czym wy lubicie nosić swoje jeansowe katany ;-)?





Ubrania ze zdjęcia: biała koszula - https://www.wolczanka.pl, woskowane spodnie - no name facebook.com/matmazel.radzymin, jeansowa kurtka - no name facebook.com/matmazel.radzymin, kapcie - house.pl ( kolekcja zimowa )

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nieromantyczny Reumatyzm

Jakie są rodzaje materiałów ubrań ?

Tarta z kremem mascarpone i truskawkami